Min borrmaskin och jag

Idag har borrmaskinen fått komma fram igen efter en tids vila. De första veckorna här var det ju alltid något som skulle sättas upp, men nu har det varit lite lugnare på den fronten.
 
Men ända sen jag flyttade in, har jag haft på känn att brevlådan endera dan skulle behöva bytas. Den har hela tiden läckt in vatten, nyckeln har sällan passat riktigt bra, och på sistone har även det lilla vipplocket lossnat och suttit på trekvart. Såg hafsigt ut! Och jag lyckades aldrig riktigt få bort förra ägarnas namn som tejpats fast med en mycket bra tejp.
 
Så i helgen köpte jag en ny brevlåda på Bauhaus, valde en av de billigare med lås, och så glad jag är nu, att jag inte föll för tusenkronosvarianten. Jag är nämligen inte det minsta säker på att detta blir en varaktig lösning... man kan säga att jag hoppas att stormvindarna aldrig kommer tillbaka, nu även för brevlådans skull. Jag har för tillfället balanserat upp den med två tändstickor. Ja, du hör ju själv.
 
Idag har jag borrat hål undertill i plåten, i fästbrädan, och i muren. Alltihop gick sådär. Den sitter inte uppe symmetriskt heller, jag mitt nöt förlitade mig på att de befintliga hålen i muren satt mitt i, och tog upp hål mitt i brevlådans botten. Så var det naturligtvis inte. Någon person med mycket starka handmuskler får gärna komma och skruva ner skruvarna den sista centimetern (sticker upp lite på insidan). Eller så kan jag kanske själv, bara jag får hämta mig lite.
 
Såhär fin är den, i alla fall!
 
 
Tyvärr täcker den inte hela den förra lådans plats. så det syns omålad mur både framför och bakom. Får åtgärdas snart, det med.
 
Den blåa färgen på texten matcha både min bil och mina ytterkrukor!
 
Ska hela alltet göras om, ska jag kalla på min kompis träslöjdsläraren. Jag är säker på att hon hade kunnat bättre!
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag tycker det ser både fint och välkomnande ut! Bra jobbat där!

2014-03-20 @ 18:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0