coop online - nej tack

 
Det verkade så bra, men nu har jag gett upp!
 
Vi hade den fiffiga idén att ladda upp några veckomatsedlar på coop online för att sedan bara klicka i och få hem varannan vecka eller så. Peter kallar det Middagsfrid Deluxe - bara de godaste maträtterna och lite mer köttråvara än i middagsfrids kassar. Det var lite pyssel med att få in allt men jag tyckte ändå att konceptet var bra. Det är så värt 85 kr att slippa offra helgtimmar på att storhandla, och blir garanterat billigare än att handla på lilla Konsum tvärs över gatan.
 
Vi har tagit oss igenom vissa nybörjarmissar, t ex ska man klicka i "Ersätt inga varor" för att inte riskera att få den fina italienska salamin utbytt mot billig dansk, det är inget vidare att beställa frukt och grönt - jag vet själv vilken slags apelsiner jag hoppar över i butiken - inte roligt att få hem dem. Men nu efter 5-6 beställningar ger jag upp.
 
  • Vi har aldrig fått allt vi har beställt - ofta kan 5-8 varor saknas och då blir det plötsligt inte så att man slipper gå och handla i alla fall. Konstiga saker restnoteras, som Ramlösa. Hur kan det inte finnas på lager?
 
  • Det har ofta blivit fel - förra gången t ex, hade coop erbjudandet 3 barnängenschampoo för 45 kr. Passar bra i den här storförbrukande familjen. Vi fick 2 flaskor och fick betala 50 kr för dem. Hur kasst var inte det?

  • Väldigt dålig produktinformation - man kan klicka på en länk där det står "läs mer", men det är alltid tomt. Jag skulle såklart vilja veta om det finns gluten eller e-nummer i varorna, men det går inte.
 
  • Vi får gamla varor - t ex en 1,2 kg ost (det var mitt eget fel att jag inte uppmärksammade att den billiga osten var i jätteförpackning) som redan hade passerat Bäst före.
 
  • Sajten är enastående långsam. Den laddar for ever och det är lätt att man råkar klicka Köp ytterligare en gång då man tror att man missade första gången.
 
Detta är nu bara några exempel, men ni fattar - inga sköna efterköpskänslor. De tar snällt emot reklamationer och ger tillgodo till nästa gång, men det känns helt enkelt inte bra. Man måste verkligen kolla kvittot mot varorna man får hem.
 
Nån som har testat en BRA tjänst för livsmedelshemkörning? Jag vet att ICA har något, och jag har fått reklam från Mathem. Jag drömmer tillbaka till grönrutiga Matomera - de kunde sina grejor (men var väl inte lönsamma då de försvann)!
 

Kommentarer
Postat av: Victoria

En kollega köper all mat online, ska kolla med henne!

Svar: Jättegärna, tack!
Karin

2013-01-31 @ 22:51:16
URL: http://tojis.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Matomera var alldeles för tidigt ute. SÅ märkligt egentligen och speciellt nu i efterhand... Förstår att du gett upp, det finns VERKLIGEN ingen tid för att ta hand om alla de där felgrejerna. Du får skriva om Victoria hittar något som du provar och blir mer nöjd med. Vänner till oss i England där båda föräldrarna jobbade beställde ALLT online, undrar om mamman besökte en matbutik någon gång under två år.... var supernöjd. Men tyvärr levererar inte Waitrose till Malmö ;) .

2013-02-09 @ 17:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0