Utvecklingssamtal

Igår var jag med Kata på utvecklingssamtal - hon går i nian och verkar sköta skolan hur bra som helst. Varken jag eller Peter kan smickra oss med att ha bidragit till resultaten - vi är verkligen dåliga läxläsare men hoppas att vi ändå gör barnen en tjänst när de märker att de klarar sig på egen hand (eller är det bara en undanflykt?)

I alla fall - alla lärare hade fyllt i utlåtanden och mest är det förtryckta omdömen som "Koncentrerad", "Intresserad", "Självständig" och så finns utrymme för t ex "Fortsätt på samma sätt", någon har redogjort för vilka områden man har gått igenom under terminen etc.
 
Men så kommer hemkunskapslärarens slutkläm:
 
 
Dessa livstips går väl inte av för hackor, va? Dock förstod vi att samma tips gick till alla elever, så det är inte specifikt råd till Katarina...
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack för att du delar med dig Karin! Jag sitter och ler!! "Förtryckta" :) , ja varför inte någon gång säga att eleven är helt fantastisk t ex. Eller "har en exeptionellt god förmåga i att uttrycka sig i såväl skrift som tal". Vad vet jag? Jag har samtal med Malin på måndag, men kanske blir det som med Johan, ett "lära känna-samtal" och så vet man inte mer om studierna när man går därifrån än man visste när man kom..... Stön!
Att era barn klarar sig utan hjälp är väl det ALLRA bästa och HELT fantastiskt! Var stolta! Kram.
PS Hemkunskap, ja jag började ju undra hur hon kunde veta hur Kata handlar mat eller källsorterar, ha ha... Bra råd, men det är ändå meningen att VARJE elev ska på personlig feedback. Tycker jag...

Svar: Och HK-läraren är en man...
Karin

2012-11-17 @ 13:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0