Mäta cyklade kilometer

Lite av Malmö på kartan

Med mitt nyvaknade intresse för kilometerberäkning nyttjar jag nu Eniros karttjänst. Högst uppe till höger i bild syns en rödsvart pil där mitt jobb är. Längst nere lite till vänster om mitten, en grön prick där jag bor. Jag skulle lämna in cykeln på reparation och cyklade därför ovanligt nog ut med hela havet och Limhamnsfältet - underbart och lite vårigt! Annars brukar jag tvära genom stan. Idag blev det med omvägen om cykelreparatören dryga 10 km. Man ser ju sträckan i ljusblått. (Ni noterar väl mina framsteg - nästan 200 km av 1000 som är målet innan 12 juni. Peter säger nu att 1000 km var ett tamt mål!!)

Men klickar man sen på Flygfoto, så får man en helt annan bild av samma Malmö.

samma kartbild som flygfoto

Coolt va?

Går man sen lite närmare och väljer Gatuvy blir det nästan lite spooky:

bekant syn

framsidan

Nåja, de hade den goda smaken att vara ute och fota på en vacker sommardag i alla fall!

För de flesta av er är Eniros karttjänster säkert gamla nyheter, men jag har aldrig kunnat skryta med att vara an early adopter.

Tilläggas kan, om Bikemasters i Limhamn, där jag får cykeln lagad (vid Limhamns Folkets hus), att de högst tjänstvilligt lånar ut en cykel medan reparationen pågår. Reko!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken bra service från en cykelreparatör!!

Här har vi Krak istället för Eniro och de har samma typ av tjänst. Jag använde flygfotot häromdagen då jag skulle beskriva vägen till Johans dans för Bens mamma :-) . Då kunde jag kolla att det var vid första trafikljuset som skulle svänga, eftersom trafikljusen syntes på de bilderna. Däremot är det märkligt hur svårt det är att se på flygfotot jämföre med en valig karta som man är van vid. Även om de skiftar till exakt samma område är det svårt att se det meddetsamma.

Jag anser verkligen dig vara en early adopter!

1000 km är INTE ett tamt mål! Bra jobbat, so far!

2010-03-25 @ 08:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0